+Scouts (21+ jaar)

Scouting Raalte heeft de volgende +Scouts groepen:

• Eiewys om de week op vrijdag van 20.00 uur tot 22.00 uur (even weken)
  • De Deursitters om de week op vrijdag van 20.00 uur tot 22.00 uur (oneven weken)
  • Leidingstam elke 3e zaterdag van de maand van 19.00 uur tot 21.00 uur

Eiewys & De Deursitters

De +scouts groep is een mooie aanvulling die goed tussen de Roverscouts en de Leidingstam inpast. Wanneer je 21 jaar oud bent en niet meer bij de Roverscouts zit ben je geen jeugdlid meer. Wil je daarna nog wel door dan is de Eiewys of De Deursitters wat voor jou. Ze draaien afwisselend om de week hun opkomsten en bedenken deze zelf. Ze gaan een keer per seizoen op een kamp en helpen binnen de vereniging als vrijwilliger. Je herkent de Eiewys en De Deursitters aan hun polo, trui of jas logo. Ook dragen ze onze zwart-gele das.

Leidingstam

Gezellig elkaar bijpraten en kennis uitwisselen. Leidingstammers kunnen leidinggevenden, bestuursleden of vrijwilligers van de vereniging zijn. Kortom, ze hebben allemaal binding met onze vereniging! Ook oude stamleden kunnen zich aansluiten bij de leidingstam mits ze actief zijn binnen onze vereniging. Je herkent de leidingstammers aan hun leidingstam trui met logo of aan het uniform van de speltak waarin de leidingstammer actief is. Ook onze leidingstammers dragen onze zwart-gele das. De leidingstam organiseert zelf haar scoutingactiviteiten voor zichzelf en soms ook voor de gehele vereniging of enkele groepen.

Wil je ook bij onze +Scouts groep? Dat kan, geef je op via het contactformulier (lid worden) of stuur even een berichtje naar info@scouting-raalte.nl en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Je mag 2 keer gratis komen kijken!